Afișez 1 - 16 din 709 rezultate
Afișez 1 - 16 din 709 rezultate
Sistemele de frânare ale vehiculelor sunt într-o evoluție permanentă. Se dorește ameliorarea securității şi a celui mai bun compromis între confort, performanțe, costuri și masă pe vehicul. Principalele caracteristici ce sunt căutate:
Satisfacerea ansamblului de cerințe enumerate mai sus cât și performanțele atinse în domeniul electronicii și al noilor funcțiuni pe care aceasta le permite, sunt elemente puternice în evoluția sistemelor de frânare.
Utilajele pe roți sunt echipate cu frâne prin fricțiune pe fiecare roată. Avem frâne cu disc pe puntea față și frâne cu disc sau cu tambur pe puntea spate. Frânele sunt comandate hidraulic. Acelea care sunt utilizate pentru imobilizare în staționare prezintă, între altele, o comandă și un sistem de înzăvorâre mecanic. Presiunea de comandă este generată într-un cilindru emițător, plecându-se de la efortul aplicat pe pedala de frână. Acest efort este amplificat de către un amplificator de efort pneumatic alimentat de către depresiunea naturală a motorului sau printr-o pompă de vid.
Se întâlnesc, de asemenea, amplificatoare de efort hidraulice, comandate de către un generator sau de către un acumulator de înaltă presiune. Cilindrul principal de comandă (sau emițător) al circuitelor hidraulice de frânare este separat de către un piston plonjor. Acest plonjor delimitează două circuite izolate ce comandă fiecare o parte dintre receptorii de frână. Sistemul este completat de organe de reglare a presiunii: corector hidraulic de frânare, bloc de reglare și captatori ABS de viteză a roții.
O dată cu dezvoltarea primelor autovehicule rutiere, necesitatea folosirii unui sistem de frânare a acestora a devenit un lucru obligatoriu.
În era contemporană, sistemul de frânare se ocupă de următoarele trei roluri foarte importante:
Chiar dacă la prima vedere sistemul de frânare poate părea complicat, principiile care îi asigură buna funcționare sunt relativ simple.
În practică, fenomenul predominant care produce frânarea autovehiculului este frecarea. Aceasta transformă energia cinetică (mișcarea autovehiculului) în căldură, rezultând o decelerare forțată a autovehiculului.
Un alt fenomen care are ca rol transmiterea forței exercitate de operatorul utilajului asupra pedalei de frână la roți este principiul vaselor comunicante. Conform acestuia, o forță aplicată la un capăt al unui circuit de lichid (în cazul nostru lichid de frână) se va transmite prin intermediul acestuia în cealaltă parte a circuitului, rezultând o forță egală ca mărime.
Principalele părți componente ale sistemului de frânare, în ordinea acționării și a direcției de transmitere a forței, sunt următoarele:
Desigur, sunt manuale întregi dedicate acestui atât de complex și important sistem. Noi am dorit doar să acoperim doar câteva itemuri mai importante. Poți afla mult mai multe lucruri apelând la consultanții noștri. De asemenea, nu uita că îți oferim la prețuri excelente componente ale sistemului de frânare, piese originale sau aftermarket de cea mai bună calitate. Găsești în magazinul nostru online: discuri de frână pentru buldoexcavatoarele New Holland, Case, Terex, Komatsu, Fermec, Volvo. De asemenea, contradiscuri pentru frână Carraro, contradiscuri de frână pentru utilaje Case, Volvo, Cukurova, Fiat Kobelco, Fermec, Claas, Caterpillar. Și lista noastră este încă foarte, foarte lungă. Lasă-te pe mâna specialiștilor noștri și totul va fi bine. Te așteptăm!